Akın, “Bir ipucu olarak örnek vermem gerekirse ‘çarpı’, bakan gözü temsil eder. Renk ve geometrik elemanlar da en az mekân kurgusu kadar resmimde söz sahibidir. Benim resimsel sürecimde renk kendimi ifadede en başat resimsel eleman olmuştur. Resmi kurgularken ilk olarak rengi nerede nasıl hangi tonlarda konumlandıracağımı tasarlarım. Sonra kompozisyonun yerleşimiyle ilgili bir fikrim olur ve tuval başına geçerim. Her şey aslında tuval başındaki süreçte yerini bulur…”
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Sanat Galerisi sezon açılışını Seda Akın’ın İkili Mekân isimli sergisiyle gerçekleştirdi. Akın sergide yaklaşık 30 adet eserini sanatseverlerle buluşturdu.
MTSO Sanat Galerisi, Seda Akın’ın insanların kişisel ve sosyal yaşamlarında karşılaştıkları ikilikleri resimle ifade etmek amacıyla hazırladığı “İkili Mekân” isimli geometrik soyut yağlıboya resim sergisine evsahipliği yapıyor. Aynı zamanda matematik öğretmeni de olan Akın, açtığı ikinci kişisel sergisinde üç ana renkle boyanmış üçgen, kare ve dikdörtgenden oluşan üç ana figür kullanıyor.
Akın’ın sergi açılışına MTSO Meclis Başkanı Hamit İzol, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cem Bucuge, Genel Sekreter Yardımcısı Fevzi Filik de katıldı. Sergi, 12 Kasım Salı gününe kadar hafta içi 08.30 – 17.30, Cumartesi günü ise 10.00 – 17.00 saatleri arasında ziyaret edilebilecek.
Akın: “Figürlerim yaşamsal gerçeklikleri ifade ediyor…”
Çalışmaları hakkında bilgi veren Sanatçı Seda Akın, herkesin kişisel ya da sosyal yaşamında hissettiği ikilikleri görsel olarak ifade etmeye çalıştığını söyledi.
Ana hatlarıyla eserlerinde üç ana renkle boyanmış üçgen, kare ve dikdörtgenden oluşan üç ana figür kullandığını kaydeden Akın, bu figürlerin yaşamsal gerçeklikleri temsil ettiğini bildirdi. Bu elemanların aynı resimde üç ve iki boyutlu olmalarını ise “Görünen ve içteki görünmeyenler arasındaki çelişki” olarak açıklayan Akın, “Bu bakış açısını Platon’un ideler, görüngüler alegorisine kadar indirgeyebiliriz. Resmin ana kurgusu da mekanı iki bölüme ayırarak, aradaki hem çelişkileri hem de ilişki ve etkileşimleri ifade etmeye odaklı…” diye konuştu.
Zaman zaman bazı kişisel semboller de kullandığını belirten Akın,
“Bir ipucu olarak örnek vermem gerekirse ‘çarpı’, bakan gözü temsil eder. Renk ve geometrik elemanlar da en az mekân kurgusu kadar resmimde söz sahibidir. Benim resimsel sürecimde renk kendimi ifadede en başat resimsel eleman olmuştur. Resmi kurgularken ilk olarak rengi nerede nasıl hangi tonlarda konumlandıracağımı tasarlarım. Sonra kompozisyonun yerleşimiyle ilgili bir fikrim olur ve tuval başına geçerim. Her şey aslında tuval başındaki süreçte yerini bulur. Matematiği her zaman çok sevdim, geometrik şekilleri seçmem de belki bu yüzden.” görüşlerini dile getirdi.